2012. július 31., kedd

Fatörzs torta

Vendégségbe készültünk de a jég elverte a terveinket.

Egy fatörzs tortát szerettem volna vinni magammal amin Panka és Csiribí trónol, ugyanis vendéglátóink még nem ismerték őket gondoltam épp itt az ideje a barátkozásnak.

A piskóta citromos, citromos fehércsokis krémmel töltve. Nagyon finom lett.

Előre elkészített lemon curd-t gőz felett újra felmelegítettem (ha frissen készítjük akkor innen kell folytatni) Belekevertem 10g Zselatint, és egy tábla fehér csokit majd az egész masszát belekevertem egy nagy doboz tejfölbe. Ekkor még elég lágy de nem kell félni megdermed!



Egy egyszerű kerek formában sütöttem, vékony szeletekre vágtam. Minden második szelet közepét kivágtam, hogy csak egy gyűrű maradjon. Ezt a technikát azért fejlesztettem, ki, hogy a burkolt tortáimat finom, lágy tejszínes túrós krémekkel is tölthessem azzal a nyugalommal, hogy  a burkolás sem szenvedi meg a dolgot. Ráadásul így már egyből tölthetem akkor ia ha a zselatinos krém még elég lágy.

A kieső piskótából alakítottam ki a gyökereket, úgy hogy kis tortaszeletekhez hasonlóan felszabdaltam, majd vajkrémmel a torta oldalához tapasztottam.  A végüknél kevés fondanttal pótoltam.


Kakaóporral és egy kevés sárga ételfestékkel kevertem a masszát amivel beburkoltam a tortát.


Megmintáztam a kérget, a gyűrűket, végül kívülről még befestettem egy sötétebb barnával. Így szépen kirajzolódott a kéreg mintázata és látványban is jobban elvált a belső résztől.






Ráhelyeztem a gombákat, növényeket, készült egy katica és egy hangyóca pár is.



Végül ráültettem Pankát és Csiribít.

Csiribí ezúttal békésen kakaózik a fatörzsön.









2 megjegyzés: