2012. augusztus 4., szombat

emeletes kisvakond torta

Két formában sütöttem meg a nyolc tojásos citromos piskótámat.

Két krém készült. Az egyik barackos túrós, a másik szedres joghurtos fehér csokival.

A barackoshoz 3 tojás sárgáját és egy egész tojást kikevertem hat evőkanál barna cukorral, egy citrom levével és reszelt héjával, hat evőkanál házi barack lekvárral. Gőz felett besűrítettem majd belekevertem egy fél zacskó zselatint (kb 12 g) végül 10 deka vajat. Egy nagy doboz tejfölt összekevertem fél kiló túróval, hozzá kevertem a zselatinos masszát.

A szedres krémhez egy szeder befőttből kivettem egy deci levet és pár szem szedret átpaszírozva is hozzá kevertem. Gőz felett hozzá kevertem a zselatin másik felét, egy tábla fehér csokit és két evőkanál barna cukrot, majd belekevertem egy nagy doboz joghurtba. Hűtőbe tettem a krémeket, hogy kicsit meghúzzanak amíg hűl a piskóta.

Végül a szedreset nem mertem betölteni mert nagyon folyós volt így mindkét emelet barackos túrós lett.

Kevertem egy fél adag vajkrémet a bevonó alá.
Ehhez két tojás fehérjét gőz felett kihabosítottam 10dk cukorral, majd a gőzről levéve géppel magas fokozaton belekevertem 10dkg vajat.




















 




Iszonyatos nagy munka volt.
Sok órán keresztül dolgoztam. Első nap megmintáztam a figurákat (kb 6 óra), másik nap sütöttem, krémet főztem, töltöttem, (kb 4 óra) harmadik nap burkoltam és festettem. (kb 6 óra).

Valószínűleg kívülről nem is látszik, hogy mennyi munka, idegeskedés van egy ilyen tortában, az anyagokról ne is beszéljünk.

Remélem örült neki a kis ünnepelt.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, ügyi vagy! :)) Egy ilyen, minden szegletében kincs tortának csak örülni lehet, hát nem? :)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez valami iszonyú aranyos lett! :) Meg a mini nyuszis is :) most találtam rá a blogodra a K2 torta csatás képeden keresztül :) Nagyon egyedi stílusod van nagyon tetszik gratulálok a tortáidhoz :)

    Dóri

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen a kedves szavaid! Örülök, hogy itt vagy és olvasol! :)

    VálaszTörlés
  4. ...meglestem a tortáid! e is nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés