2012. február 13., hétfő

fondant

amannyiben nem hagyjuk kidermedni a pillecukrot és még 'melegében a ragacsos masszába átszitált porcukrot keverünk, kész is van a fondantunk.!

Nekem nagyon tetszik, könnyen kezelhető, rugalmas (a felverés miatt) Csak majd pontosítani szeretném a mennyiségeket mert így kanalanként mindig más és a minőség is eltér. A virágnál a szirmok nehezen tapadnak egymáshoz. (lehet kicsit sok a zselatin) Viszont tetszik, hogy aránylag gyorsan szárad és tartja a formáját.




 úgy kell gyúrni mintha dagasztanánk.






ezeket ebből a masszából készítettem.




Több kísérlet után én az alábbi receptet alakítottam ki magamnak.

hozzávalók:
1 zacskó 25g zselatin(Horváth Rozi)
1 kiló (2 zacskó) Sweet family porcukor
3 dl kristálycukor
1 dl + 7 kanál víz
csipet só, aroma

A zacskó zselatint kikeverem 7 evőkanál vízzel.
Közben 3dl cukorból és 1dl vízből szirupot főzök, beleteszem a sót és az aromát, majd hozzáöntöm a zselatinhoz.
Felverem mint a tojásfehérjét. Apránként hozzáadom az egy kiló porcukrot szitálva. Egy kicsi marad a zacskóban amire még lehet később szükség lesz. Mikor jól átgyúrtam és már minden ragad, lekotrom a kezemről a ragacsot kb 2 diónyi vajjal bekenem a kezem és így újból átgyúrom végül a hűtőbe teszem pihenni. Mikor kiveszem újból át kell gyúrni egy kicsi vajjal amíg jól kezelhető masszát nem kapok.

ennyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése