2012. február 13., hétfő

pillecukor

Próbálkozom házi fondant készítésével.

Eddig Kiskukta fondant masszáját használtam, de most kipróbáltam egy másik receptet.

Eleinte bonyolultnak tűnt, hogy első lépésként pillecukrot kell gyártani, de végigolvasna rájöttem, hogy pofon egyszerű az egész és legalább megtanulom, hogy készül a pillecukor.

Nos a recept....

Három csapott kanál zselatint fel oldok hat kanál langyos vízben. Közben felteszek főni egy deci vizet három deci porcukorral. Mikor gyöngyözik hozzáöntöm a zselatinos keverékhez és gépi habverővel kihabosítom. Pont úgy viselkedik mint a cukros tojásfehérje.. Mikor már fehér és kemény, kiolajozott tepsibe öntöm. Dermedés után felkockázom és porcukorba forgatom. Nagyon jópofa.




5 megjegyzés:

  1. Én ezt nem tudom elkészíteni:(Olyan folyós marad, és semmi fehérség. Meddig kell kevernem, én bitmixerrel próbálkoztam.

    VálaszTörlés
  2. Háát nem tudom, nekem sikerült.

    Hogy készítetted? MIndent úgy ahogy írtam?

    VálaszTörlés
  3. Igen úgy.Azt a kis zacskós torta zselét használtad, ami akkora mint a sütőpor?

    VálaszTörlés
  4. Nem! Az nem jó hozzá abban nem tudom de van valami más is. Vagy Horváth Rozi vagy az a másik nagy zacskós.

    VálaszTörlés